We bouwen de nieuwe school - Reisverslag uit Nansana, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu We bouwen de nieuwe school - Reisverslag uit Nansana, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu

We bouwen de nieuwe school

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

30 Januari 2014 | Oeganda, Nansana

Woensdag en vandaag sponsorgeld gedoneerd aan Sweet Home day care. Merianne en David waren zo ongelofelijk ontroerd ze hadden tranen in de ogen. They keep saying God bless you, you are building our school by yourself, we're zo thankfull for that! You are an angel of God!
Dat was zo'n mooi moment, kreeg er kippenvel van!
Vandaag was ik wezen kijken want David wilde erg graag laten zien wat ze hadden gekocht van het sponsorgeld en hoever ze al waren met bouwen.
Nou, toen ik daar aankwam werd ik haast op handen gedragen; en ze waren ondertussen al zover opgeschoten!!
Ik voel me zo bevoorrecht dat ik hierin mijn steentje kan bijdragen; het raakte mijzelf ook en het was zo overweldigend om te zien allemaal!!
Ondertussen heb ik ergens 2 speeltoestellen op de kop weten te tikken en eentje gingen ze net plaatsen. We zijn er nog lang niet maar als je kijkt naar de vorige foto's van hoever het toen was en hoever ze nu al zijn, sta je er versteld van. Ze doen hier alles met de hand. De mannen en David en Uncle zelf ook leveren erg zwaar werk in de brandende zon. Heel veel respect voor hun.
Morgenvroeg wordt ik opgehaald door David rond 08.00 uur en dan ga ik zelf daadwerkelijk ook letterlijk een steentje bijdragen. Het klinkt misschien raar maar het voelt ook echt als "mijn" school, ben er zo ongelofelijk trots op!!

Maar namens Sweet Home, Merianne en David en alle kinderen en mijzelf wil ik alle sponsoren bij deze hartelijk danken voor alle gulle giften. Ik ben er zelf getuige van dat het geld heel goed en eerlijk besteed wordt. De speeltoestellen zijn niet nieuw maar ook hiervan weet ik dat ze veelvuldig gebruikt zullen worden. Had een mazzeltje dat ik ze goedkoop kon overkopen. Het sponsorgeld is nog niet op; dus de bouw kan gelukkig nog even doorgaan. Er zijn ook nog andere projecten waar ik aan werk hier en die kunnen ook wel een bijdrage gebruiken. Dus ik ben continu aan het afwegen waar de prioriteiten liggen, wat de beleidsplannen zijn en waarvoor het geld besteed wordt. Er is hier zoveel armoede, zoveel kinderen die niets hebben en van alles te kort komen, dat het soms gewoon zeer doet als ik me realiseer hoe goed we het in Nederland hebben. Denk dat we met z'n allen onze handen dicht mogen knijpen voor wat wij allemaal hebben. Als je eenmaal hier geweest bent, dan weet je pas echt wat armoede is, en hoe goed wij het hebben. Heb ook nog een aantal knuffels uitgedeeld aan de kinderen, hier zijn ook een aantal foto's van.
Mocht iemand nog wat overhebben en willen schenken, de rekening is gewoon geopend en alle kleine beetjes helpen hier een heleboel kinderen.
Thanks a lot everybody for suporting the childeren of Uganda!!

  • 31 Januari 2014 - 08:27

    Jenny:

    Hé die Marjan,

    Gisteravond je even gebeld en... meid: wat klink je goed!
    Aan alles merken we dat dit JOUW ding is (zo ze dat tegenwoordig zeggen).
    Je verslagen zijn leuk en de foto's spreken boekdelen.
    Leuk te zien hoe je gewaardeerd wordt door groot en klein.
    Goed ook voor het thuisfront om te weten dat je het goed doet; dat je lekker in je vel zit!
    Ga zo door, zou ik zeggen!

    Dikke knuffel!

  • 31 Januari 2014 - 13:21

    Geke:

    Marjan, wat top van je! Heel erg mooi om te zien dat het geld goed besteed wordt. Trots op je! Keep up the good work, knuffel en kus

  • 31 Januari 2014 - 18:28

    Mario:

    Hoi marjan. Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat ze zo blij met je zijn! Groetjes uit kampen.

  • 31 Januari 2014 - 18:42

    Henri:

    goed bezig meid! ben trots op je!! xx..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Actief sinds 13 Okt. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 30208

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 05 April 2014

De glimlach van...

Landen bezocht: