Op safari met Abass, Murchinson Falls - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu Op safari met Abass, Murchinson Falls - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu

Op safari met Abass, Murchinson Falls

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

15 Januari 2014 | Tanzania, Uganda

Nou heb ik even een leuk nieuwtje; 25-26-27 januari 2014 ga ik op Safari en wel naar het "Murchison falls national park" samen met Abass en wat mensen uit Azie die hier ook verblijven, maar dan anders.
We gaan 3 dagen, dus 2 nachten daar verblijven. Heb gisterenavond met Abass overlegd dat ik graag een olifant voor m'n tentje wil hebben maar aangeyien er laatst eentje werd aangevallen door een wild zwijn, leek hem dat geen goed idee. Heb hem nog uit proberen te leggen dat een wild zwijn en een olifant hele andere dieren zijn, dus hij gaat zijn best doen, so nice!

Beetje geschiedenis
Murchison National park is geschikt in het noordelijke deel van de Albertine Rift Valley. Een plek waar de massale Bunyoro helling opgaan in de enorme vlaktes van Acholi land. Het is bekend als een van Uganda's oude beschermde gebieden zijn. In 1926, werd het bekend als een game reserve opgericht om de savanne graslanden die werd gesproken door Winston Kerk chill in 1907 als de grote Kew Gardens, samen met de wilde dieren gemengd op een beperkt land te beschermen.

Het park is erkend voor het ontvangen van vooraanstaande internationale bezoekers. Winston Churchill is een groot man die is geaccrediteerd voor het hebben gedaan activiteiten zoals boottocht, wandelen en fietsen de Nijl corridor van de watervallen. Later werd hij gevolgd door zijn voorganger, die wordt verondersteld om hebben veel geld US $ 1.8m doorgebracht op zijn jacht safari in Oeganda.

In 1951 werd een film geschoten met achtergrond landschap van de Murchison valt dat was Humphrey Bogart in prominente film John Huston's. Een andere film was de African Queen, die werd neergeschoten op de nabijheid van de Murchison Nijl samen met Lake Albert. Andere vitale bezoekers onder de Prins van Wales, Edward VII in 1930, koningin-moeder in 1959 en de Britse royals

In 1954, Ernest Hemingway ook bezochte park. Het doel van zijn bezoek was om het avontuur watervallen genieten hoewel zijn plan hebben een probleem op zijn weg naar het prachtige landschap van Park wagen. Hemingway en de vrouw overleefde en waar meegenomen naar Butiaba ziekenhuis voor enige vorm van behandeling. Helaas is het plan verpletterd.

Het park beslaat een oppervlakte van ongeveer 3893 km2 en zijn bekend als een van Uganda's goed beschermd gebied. Dit gebied is een aanvulling op Murchison Falls dus met een oppervlakte van ongeveer 5072 km2 waaronder Bugungu evenals Karuma wildreservaten.

De Albert Nijl gang is aan de lage vlaktes van ongeveer 612m op delta punt. De temperaturen hebben de neiging warm met een maximum van 29oC en de getroffen maanden te zijn december, half februari, juni en juli. Het regenseizoen is tussen april en november.

• 15 Januari 2014 - 10:26

Ritha:

Hoi Marjan,

SPANNEND, een leuk vooruitzicht voor je.

doei
    Ritha

• 15 Januari 2014 - 13:00

Jenny:

Mag ik mee in de kofferbak van auto, als verstekeling?

Wow Marjan,

dat wordt genieten. Genieten van de leuke dingen naast je werk voor het project waar je je ook happy mee voelt, zo merken wij. En die kinderkoppies....!
    Eindelijk, eindelijk leuke en dankbare dingen voor jou!
    Genieten meid!

Liefs en dikke knuffel

• 15 Januari 2014 - 18:30

Tia En Wim Versendaal:

Hallo Marjan,

Ik denk dat je moeder nu wel mee wilde met je. Net zoals Jenny in de kofferbak als verstekeling. Maar dan gauw ontdekt worden zodat ze evenals jij kan genieten van de reis.

Groeten van je ma en pa

• 15 Januari 2014 - 21:49

Jannie:

Spannend Marjan. En dank je wel voor je leuke verhalen.
    Lieve groeten uit Sint Annaland