Lesgeven in primary 1 en vorderingen bouw school - Reisverslag uit Wakiso, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu Lesgeven in primary 1 en vorderingen bouw school - Reisverslag uit Wakiso, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu

Lesgeven in primary 1 en vorderingen bouw school

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

05 Maart 2014 | Oeganda, Wakiso

Sinds eind vorige week geef ik les aan een andere klas. Ik zat eerst in babyclass maar vond niet helemaal mijn ding. Ik vind dat kinderen moeten spelen, wanneer ze 2 en 3 jaar oud zijn en niet uren op een stoel hoeven te zitten.
In primary 1 zitten kinderen van 5 t/m 7 jaar oud en vind het heerlijk daar. Ik help ze met hun huiswerk en geef tussen door creatieve vakken, sport en spel, muziek, drama. Persoonlijk vind ik het erg belangrijk dat naast het leren uiteraard er ook tijd moet zijn om het kind zijn/haar eigen creativiteit en fantasie te laten ontplooien en ontwikkelen zodat ze hun emoties kunnen uiten en ook even hun gedachten kunnen verzetten.
Deze kinderen gaan wel 2 dagdelen naar school van 7.30 uur tot 13.00 uur en van 14.00 t/m 16.00 uur. Ik heb hier heel veel vrijheid. Het enige jammere is dat alles wat ik qua thema's had voorbereid verdwenen is en aangezien er weinig stroom is, vooral de laatste dagen is het lastig om nieuwe dingen uit te werken. Ook de materialen is een probleem. We gebruiken evenals in Nederland vaak afvalspullen maar met een likje verf lijkt het al snel leuker.

De nieuwe school heeft ook weer vorderingen gemaakt en zou ook een aantal foto's plaatsen, maar helaas zijn we er nog lang niet dus......alles is welkom
NL 93 ABNA 0591557169 t.n.v. mrje versendaal Meppel.
Wel leuk om te vertellen dat er na het geplatste artikel nieuwe sponsors met hun hart gedacht hebben en ons wat gedoneerd hebben. Namens ons allemaal bedankt.

Ben momenteel ook bezig om een facebooksite op te zetten voor de nieuwe school en hoop snel, tijd, stroom, internet e.d. te hebben om ermee verder te gaan.

Jinja is afgelast afgelopen week, was niet helemaal fit maar DAT MOET wachten, maar er is misschien nog tijd, wie weet!!!

• 05 Maart 2014 - 19:55

Janny:

Ziet er mooi uit. Marjan. Goed gedaan dus. Mooi ook dat de artikelen in diverse kranten de mensen tot nadenken hebben gezet. Hopen dat nog meer mensen gaan inzien dat jij op een project je binnengekomen geld zet waar het voor bedoeld is: HET doel. En niet zoals zo vaak: de strijkstok.

Groetjes, succes en boel liefs uit Steenwijk

• 06 Maart 2014 - 20:30

Sylvia De Groen:

Hoi Marjan,

Er is vandaag een nieuw bericht geplaatst op Rijksoverheid.nl bij reisadvies Uganda. Moet je even lezen en ook doorgeven aan de andere vrijwilligers denk ik, groetjes Sylvia

• 07 Maart 2014 - 07:20

Jenny:

Dag lieve Marjan,

Houd alsjeblieft de situatie goed in de gaten. Laat je informeren rn neem, indien noodzakelijk, op tijd je maatregelen.
    Het is heel fijn en goed wat je allemaal doet voor de bevolking daar, maar nogmaals: houd de situatie in de gaten, maar zorg ook dat we je gezond en wel kunnen begroeten over een paar weken.

Vooralsnog: niets anders dan bewondering voor jou!
    Houd je taai!

• 14 Maart 2014 - 13:05

Ma En Pa Uit Meppel:

Hallo Marjan,

ik reageer nu pas omdat ik het afgelopen week wat druk had. Fijn dat er mensen zijn die jou willen sponsoren. Wees maar dankbaar daarvoor. Je kunt nu een heel eind komen met je school.

Maar weet dat zij die je gesponsord hebben ook willen weten hoe het daar nu gaat met de bouw. Zij en wij zitten te wachten op je wekelijkse berichtjes waarin je beschrijft hoever het met de bouw gaat.

Ik heb het berichtje van de rijksoverheid in Nederland gelezen. denk goed aan jezelf en pas op. Groeten uit een wat kouder Meppel van je ma en pa

• 17 Maart 2014 - 12:43

Jenny:

Hé Versendaaltje, waar blijven je leuke verslagen?

Onderhand toch wel heel nieuwsgierig aan het worden hoe het met je gaat en hoe ver de school gevorderd is.

Dikke knuffel uut Steenwiek