Sesse Islands Lake Victoria 14-17 februari - Reisverslag uit Kalangala, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu Sesse Islands Lake Victoria 14-17 februari - Reisverslag uit Kalangala, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu

Sesse Islands Lake Victoria 14-17 februari

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

18 Februari 2014 | Oeganda, Kalangala

Op vrijdag 14 februari vertrokken rond 9.00 uur in de ochtend om met de matatu naar Entebbe te gaan waar de ferry zou vertrekken precies om 14.00 uur. De ferry is het enige wat hier in Afrika op excact die tijd vertrekt, heel bijzonder.
De grote ferry was kapot en ligt in Tanzania om te worden gemaakt dus we wisaten niet wat voor boot we zouden aantreffen. T was een relatief klein bootje en zoals alles hier dubbel zo volgepropt als eigenlijk kan dus niet erg comfortabel. De tocht duurde 3,5 uur maar te was een mooie route.
Het resort Panorama cottage was erg mooi, vlakbij het meer en heerlijk rustig. Heerlijk om even te relaxen. Het was een lange reis dus ik was samen met Abass en we hebben 's avonds alleen even een strandwandeling gemaakt en de zon onder zien gaan. Dat was zo mooi om te zien, schitterend. We hebben alle dagen gegeten bij een klein local restaurant waar het eten mangefique was en dat voor maar 2 euro, ongelofelijk!!
De tweede dag zijn we eerst naar het strand gegaan hen hebben in de zon gelegen, maar dit was niet te doen, het was hier zeker wel 50 graden pal in de zon, dus ik was even goed verbrand; maar dat wordt waarschijnlijk vanzelf wel eens bruin, hoop ik. Ik ben zo wit dat mensen zonnebrillen moesten kopen om niet verblind te worden door mij whahahahaha.
Daarna zijn we door de forrest gelopen de bomen die hier staan zijn al eeuwen oud en dat was ook geweldig. Er zijn geen paden als bij ons in de bossen, de paden moet je zelf maken. Er waren veel apen daar maar de meesten waren schuw en zaten hoog in de bomen. Ook hoorde je zoveel verschillende vogels, het was zo rustgevend. Ik vroeg Abass of ik een klein kampvuurtje mocht proberen te maken en dat was goed en het was nog gelukt ook, zo leuk, leer me al goed aanpassen hier.
Zondag hebben we een Boda Boda gehuurd en zijn we over het hele eiland gereden, veel palmbomen gezien en overal waar je om je heen keeek zag je Lake Victoria en bossen. Ben toch nog even in het water geweest, het water is kraak helder en te aantrekkelijk om niet in te gaan.
Maandagochtend moesten we weer vroeg op want de ferry vertrok precies om 8.00 uur en zat weer net zo vol. Al met al was het een schitterend weekend en ben blij dat ik dit eiland had mogen bezoeken. Soms is het wel even goed om even uit alle narigheid te gaan en even tot jezelf te komen. Het was reuze gezellig met Abass maar had hier ook zeker wel met anderen willen zijn :-)

  • 18 Februari 2014 - 12:25

    Mario:

    Hoi zus,

    Ziet er leuk uit daar! Eten ze bruine bonen?

    Geniet er van!

    Groetjes, Mario

  • 18 Februari 2014 - 12:39

    Jenny:

    Met bestek of handen... ik bid niet voor bruune boon'n.
    Er zijn weinig dingen waarvoor ik mijn neus optrek, maar een daarvan zijn de bruine bonen.
    Behalve, in de chili concarne met veel tauge.
    Maar goed: jij leeft nu in een andere wereld en dan zal de keuze ongetwijfeld beperkt zijn.

    Lieve Marjan,
    wat doe je het toch goed daar in Verweggistan.
    Fijn dat je nu even weer wat ontspanning gezocht hebt en daarvan ook genoten (zo te zien).

    En u weer de werkelijkheid?
    Maar daar zullen de kindertjes dan weer blij mee zijn.

    Ga zo door en houd je taai!

  • 18 Februari 2014 - 12:43

    Ritha:

    Hoi Marjan,

    Wat leuk en goed dat je een fijn en mooi weekend hebt gehad, je hebt weer heel veel nieuwe leuke indrukken opgedaan. Heb je veel apen gezien. Trouwens dat bord bruine bonensoep (?) lijkt me best lekker! Afgezien van de bootreis, die moet zo'n beetje geweest zijn "als haringen in een ton".
    Probeer verder nu ook van je project te genieten, maar zorg zeker goed voor je zelf, hoor!

    Succes en liefs
    Ritha

  • 18 Februari 2014 - 17:20

    Henri:

    heel goed dat je een paar dagen voor je zelf hebt genomen.
    je moet natuurlijk ook zelf lekker genieten,want je komt daar niet elke week.
    als je daar weer heen gaat,dan kom ik wel even bij je liggen haha..

    succes verder met alle goeds waar je daar mee bezig bent.

    kussie

  • 18 Februari 2014 - 19:03

    Ma En Pa :

    Hallo Marjan,

    Wat moet ik nog toevoegen, bijna alles is gezegd. Dat bord bruine bonen zag er lekker uit, Dat lust mij wel. Wij zijn blij dat je zo'n leuk weekeind heb gehad. En mooie foto's heb je laten maken van jezelf.

    Nog een goeie maand daar werken en dan weer naar huis. Dus leer de kindertjes maar veel.

    Op 't Zuideinde wordt het de komende maanden een smeerboel. Nieuwe riolering, dus het wordt een grote beerput. Verder moet je de groeten hebben van de Surinamers van het Zuideinde 7.

    Ik heb van een paar personen - Zeelland (Janny), Amsterdam (Louise), Meppel (Smink), berichten gehoord dat ze de DOORSTUURBRIEF verstuurd hebben naar familieleden. Hopelijk komt er een geldstroom jouw kant op.

    Pas goed op je zelf, tot de volgende mail. groeten van je ma en pa

  • 18 Februari 2014 - 19:27

    Nina:

    Wauw wat ziet dat er ongelofelijk mooi uit.. Ben jaloers!
    Geniet er nog maar mooi van!

    Heel veel liefs, xxx
    Nina

  • 18 Februari 2014 - 19:30

    Jenny:

    Vanmiddag wat gekheid over dat bord bruine bonen.
    Natuurlijk is dat goed en lekker eten. Maar de een houdt hiervan en de ander daarvan. En ik dus niet van bruine bonen.
    Het doet ons, hier in het kikkerlandje, goed dat jij kunt genieten van het eten daar.
    We hopen dan ook, dat wanneer je weer in Nederland terug bent, je ook kunt genieten van het eten en het leven hier.
    Voor nu resten nog een aantal weken dat je er kunt zijn voor die kindertjes daar.
    Ik denk dat ze in de wolken zijn je weer terug te zien.
    Het zijn ook hartendiefjes om te zien op die foto's op de blog waar jij ons deelgenoot van maakt.
    Zo beleven we een klein beetje met je mee. Want of wij daar ooit zullen komen....?
    Jij wel! En genieten dus. Genieten van de kindertjes, van hun leren van jou. Van hun ontwikkeling.
    Maar ook, op zijn tijd, genieten en ontspanning voor je zelf. Anders houd je het niet vol.
    Lieve Marjan, wij doen hier ons best aandacht te krijgen voor jouw missie.
    We laten nieuwsbrieven uitgaan.
    De Meppeler Courant en de Stentos heb ik om aandacht gevraagd.
    Houd je taai!
    Dikke knuffel.

  • 20 Februari 2014 - 20:24

    Jannie:

    Lieve Marjan,

    Hartelijk dank dat ik weer even mee mag genieten van jouw belevenissen. Alles is al geschreven daar is niets meer aan toe te voegen.
    Ik heb inderdaad de mail van je vader door gestuurd naar mijn kinderen en vrienden. 1 vriendin en vorig collega belde heel enthousiast dat ze ging storten omdat je zulk mooi werk aan het doen bent. We hopen dat je veel binnen krijgt voor de school en de kindjes.
    Het aller beste Marjan en groeten uit Tholen.

  • 21 Februari 2014 - 17:00

    Jenny:

    Goed nieuwe!

    De kranten hebben meegewerkt, hoorde ik!
    Wie weet wat dat nog oplevert!

    Veel succes nog lieve Marjan.

  • 21 Februari 2014 - 19:49

    Pia:

    Leuk Marjan,om je via de krant weer te ontmoeten.
    Je bent goed bezig,succes daar



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Actief sinds 13 Okt. 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 30208

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 05 April 2014

De glimlach van...

Landen bezocht: