Murchison Falls national park - Reisverslag uit Masindi, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu Murchison Falls national park - Reisverslag uit Masindi, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu

Murchison Falls national park

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

27 Januari 2014 | Oeganda, Masindi

Vandaag zaterdag 25 januari vroeg op want de bus naar de safari vertrok om 7 uur ´s ochtends. Met Abass meegerekend waren we met 6 personen. Het was een lange rit, ruim 7 uur durend. De weg er naar toe was redelijk saai, het was praktisch een lange weg. Het park is gelegen in het noorden van Uganda. We hebben toen we in het park aankwamen de top of de Murchison Falls beklommen. Wow, wat indrukwekkend is dat zeg! Het is amper in woorden uit te brengen wat voor ervaring dat is. Hebben hier wel hele mooie foto´s gemaakt. Op een aantal foto´s zie je een regenboog, door de warmte van de zon en het opspattende of opdampende water van de Falls. Het was erg warm ongeveer 43 graden dus bij t water was het erg lekker!
We hebben een een klein huisje op de camping. E lopen hier baboons en wilde zwijnen of wel de warthogs rond die totaal niet mensen schuw zijn. In tegendeel ze vallen je eerder aan dan dat ze uit je buurt blijven, maar tevens een unieke ervaring!
Toen we aan het wachten waren op de ferry sprong er een baboon in onze bus, hij zat praktisch naast me maar had het eerst niet eens in de gaten. Zag wel dat er iets anders was, maar t kwartje viel niet zo snel. Tot dat er achter mij gegild werd en 2 dames de auto uit sprongen, toen had ik snel bedacht om hetzelfde te gaan doen. De baboon pikte een zakje met pinaple en ging er snel vandoor!
De tweede ochtend om 05.30 uur opgestaan want er stond een game drive vier uur durend en een boattrip van drie uur durend op het programma. De echte safari ging beginnen. Het was heel indrukwekkend, heel veel verschillende soorten natuur en vele dieren gezien. We hebben zelfs de leeuwenkoning gezien, hoe gaaf is dat! Hij had een klein hert gevangen en zat er wat mee te spelen, wachtend tot zijn ouders zich kwamen melden. Dit gebeurde snel, maar ze keken op en renden vervolgens geschrokken weg.
´s Middags na de lunch op t park, waar Pumba wel heel dichtbij kwam gingen we naar de boot voor de watersafari
Dit was echt super gaaf, door de droogte kwamen groepen dieren naar de waterkant op verkoeling te zoeken en wat water om te drinken.
Het meest indukwekkend van dit weekend vond ik de Falls; had gehoopt met de boot iets dichterbij te komen maar dit was helaas net zo. Ook de safari was indrukwekkend, maar omdat de vlakte zo groot is, moet je echt geluk hebben als je de ´bijzondere diersoorten' tegenkomt. Zondag was het tevens nog warmer het liep tegen de 45 graden aan!
Ben nog niet echt bruin; Paps en mams jullie hadden me tijdens het pigment uitdelen vroeger meer vooraan moeten hangen, want het bruin worden schiet echt niet op zo met die paar spetters pigment zeg maar ,-)

Aangezien ik niet vaak op internet kan laat ik het hierbij, maar de naam `Pearl of Africa` is het zeker waard!

  • 27 Januari 2014 - 16:29

    Ritha:

    Hoi Marjan,

    Wat heb jij een allemachtig mooi en zeer indrukwekkend weekend gehad.
    En zo te zien heb je er (terecht) met volle teugen van genoten.
    Heb je al krokodillenvlees gegeten (hihihihi), is echt lekker hoor!
    Weten we uit eigen ervaring (Zwartsluis).

    Groetjes ook van Jenny
    Doeg, Ritha

    P.S. ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 27 Januari 2014 - 16:51

    Ma En Pa Sendaal:

    Hallo Marjan,

    Ja nu je moe dit gezien heeft is ze jaloers op je. Als ik dat geweten had was ik meegegaan zei ze.

    In 't weekeind hebben we de tocht die je gedaan hebt met de jeep gezien op JouTube. Zeer indrukwekkend. Veel filmpjes gekeken.

    Ook wat je in februari gaat doen hebben we naar gekeken.

    We kijken uit naar het volgende verslag.

    Zal ik de tekst voor je tikken van de verslagen. Misschien als je terug bent in holland.

    Blijf maar daar hoor, hier in 't noorden is het nogal koud Boven in Groningen bij Delfzijl is 16 centimeter sneeuw gevallen.

    Tot het volgende verslag, groeten van je ma en pa


  • 27 Januari 2014 - 17:04

    Ma En Pa Versendaal:

    Hallo Marjan,

    We hebben je berichtje goed gelezen en de foto's uitvergroot. Fijn om te horen dat je haar je zin hebt daarin Uganda.

    Maak er maar een paar leuke dagen van en niet maar met volle teugen. Over een paar dagen is het voorbij en moet je weer aan de slag.

    Is een baboon een aap of iets anders. Ontvang de groeten van je ma en pa

  • 27 Januari 2014 - 17:26

    Henri:

    dat ziet er goed uit daar.
    maar mij iets te warm haha..

    met zulke temperaturen ga ik bij de japper zitten!

  • 28 Januari 2014 - 13:17

    Geke:

    Hey moppie, zo jaloers....op je mooie verhalen en foto's ziet er prachtig uit!

  • 28 Januari 2014 - 15:28

    Jannie:

    Hoi Marjan,

    Geweldig wat mooi.

    groeten van je nicht. Jannie

  • 29 Januari 2014 - 16:14

    Thom Oosterloo:

    Als ik dit lees, moet het echt indrukwekkend zijn.
    Ik hoop dat jij daar nog heel veel moois ziet en ervan geniet
    Ik wens jou daar een goede tijd.
    Groet Thom Oosterloo.

    Medebestuurslid met jouw vader van FNV-Kiem

  • 06 Februari 2014 - 17:29

    Nina:

    WAUW! Zo tof! Het is echt super mooi, en ik ben zo jaloers! DE VOLGENDE KEER NEEM JE ME MEE! DEAL?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Actief sinds 13 Okt. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 30198

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 05 April 2014

De glimlach van...

Landen bezocht: