My class were I be very proud of P1 Sweet Home - Reisverslag uit Nansana, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu My class were I be very proud of P1 Sweet Home - Reisverslag uit Nansana, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu

My class were I be very proud of P1 Sweet Home

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

04 April 2014 | Oeganda, Nansana

De laatste dagen hier in Oeganda zijn helaas nu geteld, was afgelopen week hectisch, raar, maar vooral heel gezellig. Iedereen kan wel tellen en de 90 dagen zitten dr bijna op. Mijn kiddies van P1 van Sweet Home Day Care and Nursery konden dat ook, dus denk dat iedereen dat wel kan. Heb afgelopen week nog even wat plezier met ze gemaakt en ze getrakteerd op chocolade repen. Die repen zijn per stuk een euro ongeveer dus dat is iets wat de kinderen eigenlijk nooit krijgen, alleen met hoge uitzondering. Als klapper op de vuurpijl hadden ze de hele week beschikking over mijn fototoestel en dan krijg je erg leuke plaatjes. Ik had een tweede fotocamera aan My Ugandans House Mum gegeven met een geheugenkaart erbij een paar weken geleden. Het was erg ontroerend dit was de eerste camera in dr hele leven, met de Pasen gaat ze naar haar moeder die de zorg draagt voor haar kinderen dus dan kunnen ze mooie herinneringen vastleggen voor het eerst. Ook my mum Cissy heb ik kunnen sponsoren door de gulle donaties en hiervan kon ze het schoolgeld betalen van haar oudste kind, haar dochter. Haar moeder draagt de zorg voor de 3 jongsten van 9,7 en 5 jaar. Ook met een voetbal verblijdt voor de jongens dus ze was erg dankbaar. Een ander gedeelte van het geld gaat ze uitgeven aan de iron sheets voor op haar huis, die helaas kort nadat het was opgebouwd in vlammen opgegaan. Ze heeft nu weer een sprankeltje hoop voor de toekomst. En dat is dr dubbel en dwars verdiend.
Ik ga nu dit hoofdstuk afsluiten en me voorbereiden op de terugreis aankomende dagen. En zou een paar foto's proberen te plaatsen van de kinderen.
Dit dagboek wordt nog niet gesloten, wanneer ik weer thuiskom op, weet nog niet wanneer, ga ik het bijwerken en kan misschien wat filmpjes en extra foto's plaatsen.
Ook gaat de samenwerking met Sweet Home in Nederland verder en daar zou ik ook nog iets over vertellen later.
Dus de sponsorrekening blijft gewoon geopend ter gunste van Sweet Home.
Dikke kus uit Nansana

• 04 April 2014 - 22:25

Dirk:

Goed bezig meis, jammer hoor dat het bijna voorbij is daar maar je hebt prima werk verricht, Ik ben trots op je en blij voor je dat je het daar zo naar je zin hebt. Als je weer hier bent drinken we er een op Uganda!
    Groetjes en een dikke Knuf..X
    Dirk

• 05 April 2014 - 08:38

Ritha En Jenny:

Hoi lieve, lieve Marjan,
    Wat een succes daar voor jou! Wat een vooruitgang voor de kinderen daar.
    En... wat zijn wij apetrots op jou!
    Wie had dat gedacht eind vorig jaar. Wij hier niet en de kinderen en de organisatie daar zeker ook niet.
    Je deelt complimenten uit naar de moeders en de kinderen daar; wij doen dan met volle overgave naar jou! We hopen je binnenkort in goede gezondheid te zien.
    Ondertussen heb ik de Lions in Meppel ook verwittigd van je project. Je weet maar nooit...
    Dikke kus van je oude tantes in Steenwiek

• 05 Mei 2014 - 10:31

John:

Is er inmiddels al duidelijkheid over het vervolg? Kunnen we nog geld storten? Ben je al terug?

• 06 Mei 2014 - 22:30

John:

Helaas niets van je gehoord. We proberen op een andere manier dit project te bereiken via upa.

Tags: Sweet Home