Club ICON - Reisverslag uit Nansana, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu Club ICON - Reisverslag uit Nansana, Oeganda van Marjan Versendaal - WaarBenJij.nu

Club ICON

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

18 Januari 2014 | Oeganda, Nansana

Vanavond naar een club geweest hier een eindje verderop. Club ICON. We gingen met 6 meiden hier vandaan, zo nrond een uur of 10. Dan zouden ze eigenlijk moeten beginnen maar dat loopt hier altijd anders dan gepland. bij de deur werd iedereen helemaal buitenstebinnen gekeerd zodat er geen verrboden middelen of wapens e.d. binnen de deuren kwamen. Zelfs de sigaretten moesten worden ingeleverd en konden later weer opgehaald worden of tussendoor gebruikt worden.
Eddie deed de presentatie in traditionele kledij en heette de mensen uit Europa een speciaal welkom. De avond begon met het Ugandees volkslied en daarna werd volgens traditie 4 zakjes met koffiebonen uitgereikt aan een 4 Europeanen. Ik was een van de gelukkige, erg leuk!
Het optreden van onze dames en heren van de UPACT was erg leuk, ze deden dit samen met een aantal mensen uit Azië die hier ook zitten, bij dit project. Ik heb alleen het eerste optreden gezien en had het toen wel gehad voor die dag. Het is hier overdag zo warm dat je eigenlijk niets kan doen, behalve " kopzeerte" krijgen van de zon. Het was in ieder geval een super geslaagde avond. Toen ik terug kwam met de boda 's nachts en nog even wat drinken ging pakken, liep er een vette rat in de keuken. Maar toen de anderen even later ook terug kwamen bleek dat deze hier woont, dus had hij een mazzeltje dat ik z'n hersens niet ingeslagen had met iets, wat ik op dat moment niet vinden kon.
Maar van slapen kwam niets, iedereen druppelde langzaam weer binnen en uiteraard werd de dag afgesloten met een kampvuur. Ik heb echt mn best gedaan om dit te negeren maar helaas niet gelukt, het was half 7 voordat ik in bed lag, nou ja, in ieder geval weer in bed lag. Had het al vaker geprobeerd maar das erg lastig als het zo gezellig klinkt. Het was weer eens wat anders dan die jankende straathonden elke nacht!
Zondag heeft het hier ongeveer een uur echt geplensd, was ook hard nodig want het water begon aardig op te raken. Verder weinig gedaan t weekend.
Op t project is het leuk, ondanks dat het nog niet begonnen is. Moet wel weer wennen aan een ritme, wel lastig in een land waar eigenlijk geen ritme is, alleen met de muziek en dans dan.
Nog een paar dagen en dan op safari. Wel leuk, er gaat nog iemand mee uit Hongarije Anna, die had ik hier laatst ontmoet, dus wel gezellie.
Aan eten geen gebrek hier, ze eten hier de hele dag door en ook geen kleine porties. Aan het eten wordt veel aandacht besteed, iig nadat het hier aan de hoofdstraat tussen alle uitlaatgassen en stof en warme temperaturen 24 uur per dag wacht op z'n volgende eigenaar. Het beste kun je kip halen, ik heb het nog niet gedaan, want die wordt voor je neus geslacht, en geplukt die paar veertjes dan die ze vaak nog hebben. Zo zie je maar van een kale kip kun je niet plukken, maar je kunt hem altijd nog een poot uitdraaien......

• 20 Januari 2014 - 17:50

Jannie Van Den Broek:

Leuk Marjan. Dank je voor het verslag.

• 20 Januari 2014 - 18:44

Ritha & Jenny:

Hoi Marjan, dit is wat we je al geruime tijd gunden: plezier in het leven.

En dan nog die safari in het verschiet. Wow!
    Mooi joh, dat het je je zo goed gaat gaat!

Liefs en knuffel

• 20 Januari 2014 - 21:53

Henri:

vind ik leuk

• 20 Januari 2014 - 22:09

Dirk:

Leuk om te lezen! Je vermaakt je daar prima zo te zien,,,Have Fun!
    Groetjes Dirk

• 21 Januari 2014 - 13:22

Geke:

Je ziet er goed uit meis :-) Leuk weer wat foto's van je te zien! Liefs kussie xxx